A gőzgépet Franco Tosi és Társa/Legnano, Olaszország/ gyártotta 1890 körül. A durvahengermű építésekor 1894-ben került Ózdra 3 db ilyen gőzgép, melyek eredetileg gőzhajók hajtására készültek, tehát gyorsjáratúak voltak, ennek folytán nagyon jól megfeleltek áramtermelésre is. A hengersorok berendezéseinek áramellátása céljából a közvetlen tengelykapcsolattal rendelkező gőzgépek, lendítőkerék közbeiktatásával egyenáramot termelő Ganz dinamókat hajtottak. Később, egy szíjtárcsa felszerelésével, egy-egy váltóáramú generátort is működésbe helyeztek. A gőzgép 2 hengeres álló elrendezésű, körtolattyús, kondenz üzemű. 8,5 atmoszféra üzemi nyomású gőzhálózatról dolgozott. A gépeket korszerűtlenné válásuk következtében 1954-ben leállították

Forrás: Ózdi Muzeális Gyűjtemény/Adattár